EI (État Islamique) : Qui est le véritable Daech ?

 

 

Erdogan est le véritable Daech !

(Titre original : Erdogan est le véritable Daech !)

Erdogan-masque-400x248Le président turc, Recep Erdogan, est le chef des « Frères Musulmans » dans une région qui l’a submergé de déceptions. Incapable de vaincre la Syrie et son commandant en chef, il a vu se dissiper ses rêves de gloire à la tête d’un néo-empire ottoman. Incapable de gagner son pari consistant à imposer sa tutelle coloniale aux peuples du Levant et de l’Égypte, il a déchaîné sa haine seldjoukide profonde en conspirant contre la Syrie, l’Égypte, l’Irak, et en s’ingérant dans les moindres affaires du Monde arabe.

Tous les chemins qui profitent à Daech, en finance, en armes et en effectifs, passent par Istanbul, où se concrétisent les transactions de vente du pétrole volé, en Irak et en Syrie, par l’intermédiaire d’entreprises turques qui se chargent de sa livraison à leurs clients étasuniens et sionistes puis virent des sommes colossales, se chiffrant en millions par jour, dans les caisses d’Al-Baghdadi.

C’est sous les auspices des agences du renseignement turc que des milliers de turcs ont été recrutés dans les rangs de Daech, que des camps ont été dressés pour les entraîner et que des « maisons de convalescence » les ont accueillis. Nombre d’entre eux ont été filmés dans ces « lieux de repos d’après les massacres ». Leurs photos ainsi que de nombreuses enquêtes relatant leurs périples ont même été publiées par la presse turque ! Et c’est toujours sous ces mêmes auspices qu’ont afflué des milliers de combattants étrangers qui ont fait dire à Obama que « l’Occident craignait leur retour vers leurs pays d’origine ».

Quant aux armes financées par l’Arabie saoudite et par le Qatar, une grande partie a été acheminée vers la Turquie pour être remise à Daech, mais aussi à des factions d’agents du renseignement turc qui ont massacré à leur tour, ont pillé les usines syriennes, et ont ravagé le nord et l’est de la Syrie ; quoique la part la plus importante du butin soit néanmoins revenue aux « Dawaech » [pluriel du terme : membre de Daech] pour règlement de la facture des attaques visant les Kurdes en Irak et en Syrie.

La Turquie est l’état agresseur où se sont regroupées « les salles d’opération pour destruction de la Syrie » dirigées par le général US David Petraeus. C’est l’état qui s’est chargé d’organiser « les conférences des mercenaires » selon leurs éditions successives, mais toujours sous la bannière d’une prétendue opposition syrienne. Une opposition dont l’apparence, l’appellation et les chefs, ont varié au gré des patrons US, mais dont la constante est demeurée dépendante de l’illusion d’une gouvernance ottomane des plus déterminées du fait de sa haine de la Syrie et de son peuple, et de son hostilité à tout ce qui est arabe.

Erdogan vise l’Égypte arabe, peuple et dirigeants, depuis sa révolte contre l’Organisation des Frères Musulmans, « mère du terrorisme et servante du colonialisme en Orient », parce que les Égyptiens qui ont cru à leur propagande ont vite découvert l’hypocrite transaction signée dans les locaux de l’Ambassade US, à la veille de l’arrivée de Mohamed Morsi au pouvoir, sous l’égide du calife de l’illusion ottomane, fabricant de Daech et protecteur des groupes takfiri sévissant en Syrie.

Erdogan veut disloquer l’Irak et ambitionne d’occuper Kirkouk, et le voici qui se prépare à attaquer la Syrie pour parfaire le « plan Daech », sous prétexte d’une prétendue « zone de sécurité » qu’il cherche à imposer sur le terrain.

Mais la moindre avancée de la Turquie en territoire syrien sera considérée comme une agression contre la Syrie, sa souveraineté et son indépendance. Elle déclenchera une réponse ferme et adaptée, l’État syrien étant fin prêt pour repousser les agresseurs.

Les autorités syriennes se sont comportées avec sagesse en acceptant la « coordination non déclarée » avec l’administration US pour lui permettre de sauver la face et lui épargner le coût d’un échec moral et politique, alors que les frappes aériennes US sont bel et bien coordonnées à l’avance avec Damas ; ceci, sans que la Syrie ne les légitime tant qu’elles se déroulent « en dehors du cadre du Conseil de sécurité et donc en dehors de la légitimité internationale ».

Les autorités syriennes sont parfaitement conscientes de tous les risques potentiels d’une telle situation et détiennent des atouts majeurs ; mais à Damas, les règlements de comptes se font toujours au moment opportun et c’est avec ses alliés que la Syrie trace les lignes rouges et les règles relatives aux frappes aériennes US dans le cadre actuel de « la lutte contre Daech ».

La Syrie a déclaré, par la voix de son ministre des Affaires étrangères à New York, que toute invasion terrestre de ses territoires, sous n’importe quel prétexte, sera considérée comme une agression contre la souveraineté nationale syrienne. Par conséquent, il faudra qu’ils s’attendent à une défense et à une résistance usant de toutes les capacités disponibles, d’autant plus que les agresseurs font partie de l’alliance odieuse qui a lancé une « guerre mondiale » pour détruire la Syrie, et que la Turquie d’Erdogan est le quartier général de cette alliance et l’un de ses États membres les plus haineux, vicieux et hypocrite.

Ghaleb Kandil

Directeur de New orient news

أردوغان داعش الأصلي

http://www.neworientnews.com/news/fullnews.php?news_id=145210

Poroshenko: No Federalization in Ukraine Considered, Only Local Councils’ Extended Powers

Ukrainian President Petro Poroshenko says that the Ukrainian authorities consider only delegating powers to the local councils and setting up a special zone in Donbass for three years, as a part of decentralization process, not federalization.

Ukrainian President Petro Poroshenko says that the Ukrainian authorities consider only delegating powers to the local councils and setting up a special zone in Donbass for three years, as a part of decentralization process, not federalization.

© REUTERS/ Mykola Lazarenko/Pool

KIEV, September 29 (RIA Novosti) – Ukrainian authorities consider only delegating powers to the local councils and setting up a special zone in Donbass for three years, as a part of decentralization process, not federalization, Ukrainian President Petro Poroshenko told “1+1” TV channel Sunday.

“I can reassure that neither sovereignty issue, nor the issues of Ukraine’s territorial integrity and independence are on the agenda. Ukraine is and will be an integral state. No federalization is considered – Ukraine will remain an inclusive and unitary state. Today we speak about delegating certain powers to the local councils. This is my plan of power decentralization,” Poroshenko told “1+1” TV channel.

President also noted that a special zone in Donbass, envisaged by the law on special status for parts of the Donetsk and Luhansk regions of September 16, will be created only for three years.

Poroshenko stated earlier that he would propose to make changes to the Constitution on decentralization issue after parliamentary election scheduled for October 26 takes place.

Kiev authorities and independence supporters of eastern Ukraine aligned positions on a ceasefire and a number of issues, concerning the status of the Donetsk and Luhansk regions on September 5 at a Contact Group meeting in the Belarusian capital Minsk, as outlined in the Minsk Protocol.

Following the protocol, Ukraine’s parliament, the Verkhovna Rada, approved a law, granting special status to parts of the Donetsk and Luhansk regions on September 16. The protocol also suggests that the law should allow early elections of the heads of the self-proclaimed people’s republics of Luhansk and Donetsk.

The meeting of the Contact Group on September 19 resulted in formulating a memorandum outlining nine provisions to regulate the implementation of a bilateral ceasefire between Kiev and independence supporters in eastern Ukraine.

Meanwhile, Germany is ready to assist Ukraine and Iraq, despite problems within its own armed forces, German Defense Minister Ursula von der Leyen told ARD.

The conflicts in Ukraine and Iraq are calling for Germany to take responsibility and it is ready to do so, von der Leyen said in an interview with German public broadcaster ARD on Saturday.

German media have previously reported equipment problems within the Bundeswehr, Germany’s armed forces, because of which the country had temporary difficulties, fulfilling its military duties.

According to the defense minister, the problems are related to the late delivery of spare parts for aircraft and the technical failure of some helicopters belonging to the naval forces. These problems are not solely due to her own faults, she stated, but also to the mistakes of the defense industry.

On September 5, a meeting of the trilateral Contact Group on Ukraine was held in Minsk and resulted in a ceasefire deal between Kiev and independence supporters in eastern Ukraine, which took effect on the day. The sides also agreed to international monitoring. On September 19, the Contact Group drew up a memorandum, which included OSCE monitoring the sides’ fulfillment of their agreements.

Chief Monitor of the OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine Ertugrul Apakan has stated that the monitoring would be carried out by ground patrols and drones, with the latter being provided by Germany and France. Media reports on Saturday suggested that Berlin was considering sending 200 troops to Ukraine as well.

Germany is also a partner of the US-led coalition against the Islamic State (IS), an extremist group that has seized vast territories in Iraq and Syria, and declared an Islamic caliphate on the territories under its control. Though it is not participating in the coalition’s airstrikes against IS, Germany has agreed to provide Kurdish fighters with equipment and military training.

 

Poroshenko, Nuland Discuss Implementation of Minsk Agreement in Eastern Ukraine

Ukrainian President Petro Poroshenko, second left, talks with the Assistant Secretary for European and Eurasian Affairs Victoria Nuland, second right, in Kiev, Ukraine, Oct. 6, 2014.

Ukrainian President Petro Poroshenko, second left, talks with the Assistant Secretary for European and Eurasian Affairs Victoria Nuland, second right, in Kiev, Ukraine, Oct. 6, 2014.

 

MOSCOW, October 6 (RIA Novosti) – Ukrainian President Petro Poroshenko and US Assistant Secretary of State Victoria Nuland have discussed the implementation of the Minsk agreement aimed at resolving the situation in the southeastern Ukraine, the Ukrainian president’s official website reported Monday.

“The Head of State said it is important to resume the work of the Ukrainian border guards, and to involve OSCE experts with proper technical equipment in monitoring the checkpoints and border,” according to the president’s statement.

Poroshenko also stressed the need to resume the supply of gas, electricity and food to areas controlled by independence supporters.

Moreover, the Ukrainian president thanked the United States for its support.

“The president expressed his gratitude to the US president and the government for strong support of Ukraine on its way to freedom and democracy,” according to the statement published on the website.

In April, the Kiev authorities launched a military operation in southeastern Ukraine, where independence supporters refused to accept the new government which came to power as a result of the February coup.

On September 5, a ceasefire agreement was reached between Kiev authorities and the self-proclaimed people’s republics of Donetsk and Luhansk (DPR and LPR). The agreement, signed in the Belarusian capital, Minsk, at a meeting of the Contact Group on Ukraine, which comprised representatives from Russia, Ukraine and the Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE).

On September 19, a memorandum was drawn up by the Contact Group to include nine provisions for the ceasefire, which included the creation of a 30-kilometer (18-mile) buffer zone, withdrawal of all heavy weapons from residential areas and the deployment of an OSCE monitoring mission in southeastern Ukraine. Both the Kiev forces and independence fighters have subsequently accused each other of violating the ceasefire.

On October 3, Nuland said that the United States would be ready to lift some of the sanctions against Russia if the ceasefire agreement reached in Minsk was observed. The US diplomat said that “Ukraine is fulfilling its commitments under the September 5 Minsk agreements.”

On October 5, the Ukrainian National Security and Defense Council admitted that the ceasefire in Donbas had been violated, but said it had been done by uncontrolled military groups.

Kiev Says More Than 50 Ukrainian Troops Killed, 300 Wounded Since Beginning of Ceasefire

More than 50 Ukrainian troops have been killed and 316 wounded since the beginning of the ceasefire in the conflict zone.

More than 50 Ukrainian troops have been killed and 316 wounded since the beginning of the ceasefire in the conflict zone.

 

MOSCOW, October 6 (RIA Novosti) – More than 50 Ukrainian troops have been killed and 316 wounded since the beginning of the ceasefire in the conflict zone, Ukraine’s Foreign Ministry said Monday.

“Since September 5, some 56 Ukrainian soldiers have been killed, 316 wounded. Additionally, 32 civilians were killed,” the ministry said on Twitter.

In April, Kiev authorities launched a military operation in southeastern Ukraine, where independence supporters refused to accept the new government which came to power as a result of the February coup.

On September 5, a ceasefire agreement was reached between Kiev authorities and the self-proclaimed people’s republics of Donetsk and Luhansk (DPR and LPR). The agreement was signed in the Belarusian capital, Minsk, at the meeting of the Contact Group on Ukraine, which comprised representatives from Russia, Ukraine and the Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE).

Both the Kiev forces and the independence fighters have been accusing each other of violating the ceasefire. On October 5, the Ukrainian National Security and Defense Council admitted that the ceasefire in Donbas had been violated, but said it had been done by uncontrolled military groups.

Politics British Politicians To Face Criminal Investigation Over Scottish Referendum

In a television interview with the BBC just four days before the referendum John McTernan, a former adviser to Tony Blair said, "It's important to remember that about a fifth of the electorate, that will be about a quarter of the total turn-out, have voted already. They have voted by postal vote. Those postal votes are running very strongly towards 'no'. There is a whole bank of votes in."

In a television interview with the BBC just four days before the referendum John McTernan, a former adviser to Tony Blair said, “It’s important to remember that about a fifth of the electorate, that will be about a quarter of the total turn-out, have voted already. They have voted by postal vote. Those postal votes are running very strongly towards ‘no’. There is a whole bank of votes in.”

 

EDINBURGH, October 04 (RIA Novosti), Mark HirstPolice in Scotland will formally investigate allegations that anti-Scottish independence campaigners breached electoral law during the referendum held on September 18.

“We can confirm that Crown counsel has instructed Police Scotland to commence an investigation into alleged breaches of Schedule 7, Paragraph 7, of the Scottish Independence Referendum Act 2013,” a statement issued on Saturday by the Crown Office, Scotland’s prosecution service reads.

The allegations relate to comments made by Ruth Davidson, a Member of the Scottish Parliament and leader of the Scottish Conservatives, in which she appeared to know the general results of postal votes arising from “sample opening” of ballot boxes.

Postal vote opening sessions are permitted before the formal poll is conducted to verify signatures and dates of birth against records held by the local Returning Officer. Agents for the two campaigns were allowed to monitor these sessions, but it is a criminal offense, punishable with up to a year’s imprisonment if found guilty, to communicate any information witnessed during the sample opening sessions.

In a television interview with the BBC shortly after the formal poll closed Davidson said “we’ve been incredibly encouraged by the results [of the postal vote],” implying the Scottish Conservative leader knew the outcome of the postal votes before the first formal results had been announced.

In another BBC interview just four days before the referendum John McTernan, a former adviser to Tony Blair said, “It’s important to remember that about a fifth of the electorate, that will be about a quarter of the total turn-out, have voted already. They have voted by postal vote. Those postal votes are running very strongly towards ‘no’. There is a whole bank of votes in.”

McTernan told RIA Novosti he had not been contacted by Police adding, “No reason to believe free speech is a crime.”

According to The Herald newspaper, Davidson has been contacted by Police with the paper quoting a Conservative Party source who said there was, “no suggestion she was accused of doing anything wrong at this stage.”

The independence referendum, which took place on September 18, saw a turnout of 84.59 percent. Scotland has chosen to stay in the United Kingdom with 44.7 percent of Scots having voted in support of independence and 55.3 percent having voted against.

A Journalist’s Duty is to Inform. Have Western Press Forgotten This in Ukraine?

 

In-depth Report:

129575BBCWhenever the public right to know comes under attack, a heavy responsibility falls on the journalist. When I was 17, my teacher told the class this salient information. Did the Western mainstream media learn it too or have they simply forgotten it?

“News is what someone wants to stop (you) from printing; all the rest is ads.”– William Randolph Hearst.

Johnson’s Russia List (JRL) was first published in 1996. I’d guess that every single working journalist with a passing interest in Russia is a subscriber – except me. However, it seems I might have been a tad foolish to ignore this resource. Note to self – less Groucho Marx, more Mark Twain.

The JRL is published daily, but occasionally increases frequency. As for the founder, I know zilch about him and we certainly have never crossed paths. However, this week, Mr. Johnson piqued my interest for the second time this autumn. The first was when he published a list of, what amounted to, US propaganda outlets which are anti-Russia by default. That was extremely useful for indicating to friends which news services to avoid for coverage of the region.

However, this (second) time, Mr. Johnson has asked some extremely legitimate questions and they deserve an airing. The collator linked to two extremely interesting pieces from two wildly disparate sources, firstly The Kyiv Post, a ferocious supporter of “Euromaidan,” the resulting coup and the subsequent Kiev government.

Secondly, RT, the very organization on whose website you are reading this. RT could be, accurately, described as an enthusiastic supporter of Russia, its government and the breakaway republics in Eastern Ukraine. Fair is fair. While RT is a much larger organization than the Kyiv Post, the Ukrainian-based newspaper has punched above its weight during this year’s crisis. Indeed some of its work is of a very high standard and it deserves credit for attempting to expose corruption in that country.

Both articles JRL referred to concerned the Neo Nazi Right Sector organization’s vicious assault on an opposition lawmaker named Nestor Shufrych. During an attempt to hold a pre-election press conference in Odessa, the politician was administered a beating which led to concussion and a head injury. This followed an incident in Kiev where another opposition figure, Duma Deputy Vitaly Zhuravsky was forced into a trashcan.

Johnson asks a number of questions. Initially, if “anyone has seen a comment by any of the mainstream experts on Russia and Ukraine or government officials expressing criticism of Kiev regime violence?” I personally haven’t, but if anyone has feel free to use the comments section below to outline them.

Next, JRL queries “Has anyone criticized the term ‘Anti-Terrorism Operation’ or the ubiquitous characterization of the opposition in the east as ‘terrorists’?” Again, can’t say I have.

Johnson’s final question: “Is the proliferation of vigilante justice okay? There must be examples of unease that I have missed in view of the high regard that experts have for human rights and the rule of law.” I’m afraid, I have also missed this. I decided that if anyone would feel strongly about this, it would probably be Amnesty International so I checked the Twitter feed of their “Media lead on Amnesty International’s Global Campaigns” – a gentleman named Maxim Tucker. I featured Mr. Tucker in a previous op-edge, where I tried to support his battle to prevent the UK government from introducing legislation to allow GCHQ to snoop on private citizens (known as DRIP). Hence, I was hopeful that Tucker would be active in highlighting these abuses in Ukraine. Instead, I found a Twitter feed peppered with news about Ukraine – but almost exclusively from one side (Kiev), except a single retweet from Vice News. Disappointing.

Ukrainian servicemen drive an armoured vehicle on the road near the eastern Ukrainian town of Horlivka, October 1, 2014. (Reuters/David Mdzinarishvili)

Ukrainian servicemen drive an armoured vehicle on the road near the eastern Ukrainian town of Horlivka, October 1, 2014. (Reuters/David Mdzinarishvili)

In recent days, Russian TV channels been “reporting (in Ukraine) mass graves, numerous cases of civilians pulled out of their cars and summarily shot, mass graves of people shot with their hands tied in their back and tortures, tortures and more tortures: systematic beatings, branding with swastikas, knife wounds, broken bones, heard trauma (and) damaged kidneys”, according to Russia Insider. Some of these reports may be exaggerated but, on the assumption of no smoke without fire, there must be some truth. Western media haven’t bothered to assess the issues.

BBC did run a report which, loosely, touched on the story but instead focused on an error by Russia’s independent REN TV. They, correctly, pointed out that REN had used a photo of MH17 body bags to illustrate a report about the alleged East Ukrainian atrocities. BBC then went to state: “The second image used by REN TV appears intended to support the reports of ‘mass graves.’ The reality is rather different.”

“An OSCE report on 24 September about the graves mentioned by the Russian media said that two of them contained two bodies apiece. It said that at another site there was a mound resembling a grave marked by a plaque bearing the names or initials of five individuals and suggesting they had been killed on 27 August. There was another inscription saying they had died for ‘Putin’s lies’, the OSCE noted,” the writer, Stephen Ennis, continued.

So by BBC logic, a potential five-person grave is not a “mass grave?” Certainly, the British usually murdered far more than five people on their killing sprees, indeed there’s a mass grave in my hometown in Ireland containing more than 600 victims of British barbarity. Nevertheless, five does count as a “mass grave” in the civilized world, even if the Brits once aimed for higher numbers. The BBC then goes on to complete the article by referring to Alina Kabayeva, whom it describes as “the former gymnast and MP who has been romantically linked to Putin.” This is the kind of stuff one would expect to read in Hello! magazine, not a serious news organization as the BBC purports to be. That said a number of recent Western media features, including an infamous Newsweek front-page piece have been straight out of Hello!’s stylebook.

Meanwhile in Germany, a country which, unlike the UK (and Russia) has, largely successfully, dealt with its sordid past, state-owned ARD came in from criticism from its own board this week. They found that “The station’s coverage had ‘given the impression of bias’ and appeared to be directed against ‘Russia and Russian standpoints.’”

According to the Hannover-based Telepolis, the report “criticizes the absence of any fundamental analysis of the negotiations between the European Union (EU) and Ukraine on the Association Agreement. It criticizes the fact that ‘NATO’s political and strategic intentions’ with regard to its policy of eastern enlargement were not raised. Nor was any critical analysis made of the legitimacy of the ‘so-called Maidan council.’ The same applies to the ‘role of the radical nationalist forces, particularly Svoboda’ and their activities during the failure ‘of the agreement to resolve the crisis in Ukraine of 21 February.’”

The “constitutional and democratic issues” involved in the removal of President Yanukovich and the role of right-wing forces in his overthrow were also not adequately investigated by ARD. In addition, there was no critical analysis of the role of politicians such as Yulia Tymoshenko and Vitaly Klitschko.

“The council also challenged the station’s coverage of the secession of Crimea from Ukraine. There was no proper investigation made of the procedure and legality of the Crimean referendum, its international legal status, the significance of popular participation in the vote, and the role of historical issues and the ethnic groups in Crimea in the secession process,” Telepolis continues. If other Western media was subjected to the rigorous examination foisted on ARD, one wonders how different coverage might become.

All this nonsense brings to mind Western movies, a genre I’m inordinately fond of. The Irish-American director John Ford (or Sean O’Fearna), who basically invented the category, used a simple, and ugly, methodology in his American films. The Americans were the good guys, and the Indians the baddies. The distinguishing feature of Ford’s Cowboy and Indians-themed Westerns is that his Native American characters always remained separate from white society. However, in Ford’s Irish movies, the English took the Indian role.

In the Western media discourse, Russia is the Indians, the bad guys who must be kept separate and apart. Indeed, at this stage Marvel Comics are more nuanced in their superhero stories than much of the EU and US press and that’s saying a lot. United Artists, and later MGM’s, representation of Bond movie Russian villains had nothing on this.

There is no doubt that sections of the Russian media are, often, guilty of hyperbolic reportage. However, much of the Ukrainian-media is completely one-sided propaganda. In a conflict situation, it’s the duty of the independent press, from nations not directly involved, to sift through the information (and disinformation) and produce a narrative which accurately describes the reality.

Too often, in this year’s Ukrainian turmoil, coverage has been completely of one hue, a yellow and blue one. This is wrong. It must stop.

“A community needs news, for the same reason that a man needs eyes. It has to see where it’s going.” – Rebecca West.

Bryan MacDonald is a journalist, writer, broadcaster and teacher. He wrote for Irish Independent and Daily Mail. He has also frequently appeared on RTE and Newstalk in Ireland as well as RT.